ALDRI ring PlayStation Support

Svar
Arntzen
Innlegg: 2
Registrert: onsdag, 28 oktober 2015 / 00:14
Kontakt:

ALDRI ring PlayStation Support

Legg inn av Arntzen »

Altså, Playstation Support er ikke dårlig, det er bare det at hvis du er sånn som meg som lagde din nåværende PSN konto da du var 10 år og hadde med faren din som selvfølgelig puttet inn sin fødselsdato fordi du ikke kan være under 18 år og eie en egen Admin-PSN-konto hvis det gir mening.
Uansett. I årene som følger har du kanskje begynt å skjønne litt mer av hvordan dette fungerer, du lager din egen mail etc. og da vil du bytte e-mail adressen til din egen fordi du kan. Etter hvert som du eldres, får du også ditt eget bankkort og senere et som kan brukes på nett, det er her problemet mitt med Playstation support starter.
Jeg skulle for første gang forhåndsbestille et spill med mitt eget bankkort også en dag før spillet kommer ut (da den planlagte betalingsdatoen er satt) får jeg en mail om at det ikke er nok midler på din konto for å fullføre transaksjonen. Jeg trodde da at Playstation ville automatisk trekke beløpet fra min konto (bankkortet har blitt brukt til kjøp på PS Store tidligere, så det er ikke noe galt med kortet). Så jeg tenkte at jeg måtte først fylle på penger på kontoen min før de kunne trekke beløpet fra konto, men da sier den at det er noe feil som skjedde, jeg hadde skrevet inn alle detaljer riktig.
Da tenkte jeg at det kunne være lurt å ringe Playstation support (fy faen for en dum tanke) og det første de spør om etter at du har fortalt dem problemet ditt, er at dem skal sjekke kontoen din (dette gjelder hvis problemet gjelder PSN). Dette gjør dem ved å spørre om Online-ID og fødselsdato. Da hun jeg snakket med spurte om fødselsdato, oppga jeg min egen fordi jeg ikke kunne huske at vi puttet inn pappas fødselsdato da vi opprettet brukeren og jeg ikke visste at du måtte være minst 18 år før du kunne eige en PSN-Bruker alene (er du under 18 år må du opprette en bi-konto) så hun jeg snakket med sperret derfor kontoen min fordi jeg nå hadde oppgitt en fødselsdato som ikke oppfylte deres krav om alder. Jeg og pappa driver nå og prøver og få åpnet kontoen igjen, og på den siste mailen de sendte oss, sto det at de ville svare på denne mailen da de hadde overført kontoen til deg (min pappa). Det var ikke bare det at det var en lang prosess med å få den nye autoriseringen godkjent, men nå har vi altså ventet i flere uker (tror nesten en måned) fra vi mottok den siste mailen, og da lurer jeg bare på hvor lang tid det tar for dem som sitter der med administrator-rettigheter over alles kontoer og bare bytte ut noen opplysninger på en konto.
Sendte en mail her forleden hvor jeg spurte om hvor lang tid det skulle ta før de hadde overført kontoen til pappa. Den mailen har jeg heller ikke fått svar på ennå!

Moralen her er ikke at dere ikke skal ringe PlayStation Support, men jeg ber dere være varsomme med opplysningene dere gir til folka der. Nå veit dere i hvertfall hva dere ikke skal si og kanskje hva dere skal si isteden og hvilke informasjon dere eventuelt må finne igjen på forhånd.
Takk for at du tok deg oppmerksomheten til å lese dette innlegget, og jeg håper at dette kanskje hjalp deg litt med hva du skal si og hva du ikke skal si til Support. Jeg skal i hvertfall aldri ringe til Supprot en gang til, først skal jeg gjøre alt jeg kan for å finne en løsning på problemet selv.
Brukeravatar
B|G1
Site Admin
Innlegg: 98
Registrert: fredag, 15 april 2011 / 23:44
Kontakt:

Re: ALDRI ring PlayStation Support

Legg inn av B|G1 »

Det skal ikke være lett :) Man får vel ikke byttet brukernavn heller :/
PS4 Pro
Nintendo Wii (Chip+softmod)
Nintendo 8-bit (NES)
Arntzen
Innlegg: 2
Registrert: onsdag, 28 oktober 2015 / 00:14
Kontakt:

Re: ALDRI ring PlayStation Support

Legg inn av Arntzen »

Nope, alle, og absolutt ALLE har bedt om denne funksjonen for en laaaaang stund nå og det er tydeligvis noe Sony ikke vil i det hele tatt. De har ikke engang kommentert saken angående hvorfor de ikke ønsker at denne funksjonen skal være tilgjengelig for PlayStation-brukere.
\(⋅)
-----|
/(⋅)
Brukeravatar
B|G1
Site Admin
Innlegg: 98
Registrert: fredag, 15 april 2011 / 23:44
Kontakt:

Re: ALDRI ring PlayStation Support

Legg inn av B|G1 »

Håper det blir innført etterhvert
PS4 Pro
Nintendo Wii (Chip+softmod)
Nintendo 8-bit (NES)
Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest