Gode spill til SNES?

Diskusjon om spill som ikke hører til de andre forumene.
Svar
Brukeravatar
Nintendoman

Gode spill til SNES?

Legg inn av Nintendoman »

Hvilke gode rollespill og strategispill finnes på snes?

Anbefalinger?
Brukeravatar
B|G1
Site Admin
Innlegg: 98
Registrert: fredag, 15 april 2011 / 23:44
Kontakt:

Re: Gode spill til SNES?

Legg inn av B|G1 »

Det kommer an på hvordan du har tenkt å spille de. Snakker vi emulering, så finner det jo tonnevis, men hvis du har tenkt å kjøpe spillene så er det litt vanskeligere.

Litt usikker på strategi, men Powermonger var rimelig interessant. ActRaiser også.

RPG-er finnes det imidlertid bøttevis av, selv om jeg neppe er den største eminensen på området. Flere av de gamle Final Fantasy-spillene er det mange som sverger på er seriens beste, og disse finnes iallefall til SNES. Secret of Mana, egentlig en FF-spinoff, så vidt jeg har forstått, er også en klassiker.

Chrono Trigger, Final Fantasy 2,3 og Mystic Quest, Might & Magic 3: Isles of Terra og ikke minst Ultima-serien. Zelda kan man vel også nevne, selv om det ikke nødvendigvis regnes som fullblods RPG.

Må vel nevnes at Chrono Trigger aldri kom til europa før DS utgaven. Da må du importere en SNES konsoll og spillet fra USA. Har forøvrig gjort dette selv, og skaffet en reproduksjon kassett som inneholder en fan-oversatt ROM-fil med Final Fantasy 5. Det er også et fantastisk spill! Ellers kan jeg også anbefale Final Fantasy 2 og 3 (egentlig nr 4 og 6). The Legend of Zelda: A Link to the Past er også helt fantastisk, men er mer et action RPG spill.
PS4 Pro
Nintendo Wii (Chip+softmod)
Nintendo 8-bit (NES)
ZeroCool
Innlegg: 3
Registrert: tirsdag, 17 mai 2011 / 21:40
Kontakt:

Re: Gode spill til SNES?

Legg inn av ZeroCool »

Anbefaler Battle Clash og Metal Combat: Falcon's Revenge :mrgreen: :mrgreen:
Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester