Nintendo 64 USA

NES, SNES, 64, GameCube
Svar
mekkal33
Innlegg: 5
Registrert: onsdag, 14 mars 2012 / 09:59
Kontakt:

Nintendo 64 USA

Legg inn av mekkal33 »

Heisann. Jeg har nettopp skaffet med en god gammel 64 amerikansk versjon via ebay. Jeg lurer på om en slik mellomtransformator fra clas olsson til 169,- fikser biffen slik at jeg får spilt? Jeg var jo selvsagt dum nok til å selge både nes og 64 konsollen med plenty spill for 10 år siden. Men nå har jeg endelig skaffet meg de igjen,og skal aldri selge de igjen.
Jeg lurer også på om europeiske spill funker på denne konsollen og om mitt europeiske minnekort virker?
Vil ikke ødelegge noe som helst når jeg først har klart å skaffe meg disse fantastiske konsollene :D
Håper på svar,hilsen Michael
Brukeravatar
B|G1
Site Admin
Innlegg: 98
Registrert: fredag, 15 april 2011 / 23:44
Kontakt:

Re: Nintendo 64 USA

Legg inn av B|G1 »

Tenker du på strømtransformator eller bare en overgang slik at du kan bruke amerikansk strømplugg på europeisk kontakt?

Om det står 110V - 230V så kan du bare kjøpe en overgang for ca. 10,- som lar deg bruke det amerikanske støpselet.

Konsollen støtter vel NTSC og spillene du har er PAL. Men om signalet går igjennom en receiver som gjør om signalet til f.eks fullHD så kan det hende at det fungerer. Men jeg har lest på nett at spill fra USA ikke vil fungere på europeiske grunnet region-sperre.

Minnekort er vel minnekort... så den regner jeg med vil fungere!

Gjerne si ifra hvordan det gikk :)
PS4 Pro
Nintendo Wii (Chip+softmod)
Nintendo 8-bit (NES)
mekkal33
Innlegg: 5
Registrert: onsdag, 14 mars 2012 / 09:59
Kontakt:

Re: Nintendo 64 USA

Legg inn av mekkal33 »

Jeg tar ikke sjansen på å bruke den billige varianten, men den mellomtransformatoren http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =162467154" onclick="window.open(this.href);return false; funke som bare det.
Brukeravatar
Majk

Re: Nintendo 64 USA

Legg inn av Majk »

Støtter den bare 110V ?
mekkal33
Innlegg: 5
Registrert: onsdag, 14 mars 2012 / 09:59
Kontakt:

Re: Nintendo 64 USA

Legg inn av mekkal33 »

Ja,regner med det. Det holder vel lenge det,siden norsk standard er 110 v
Brukeravatar
Kraken

Re: Nintendo 64 USA

Legg inn av Kraken »

mekkal33 skrev:Ja,regner med det. Det holder vel lenge det,siden norsk standard er 110 v

Norsk er 230V. ;)
Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest